Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by

Digital
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040510 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.


Book
Breed evalueren : in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789401470551 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Evalueren is meer dan een cijfer geven Waarom is het nuttig om leerlingen mee te laten evalueren?Wat is een kindgesprek en hoe pas je het toe?Hoe kun je evalueren zonder punten?Evalueren in het onderwijs is meer dan een cijfer geven. Het is kijken naar leerlingen met hun verschillende talenten en mogelijkheden, en op basis van die observaties gerichter handelen.Wetenschappelijk onderbouwd en gericht op de praktijk schetst Breed evalueren in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen de verschillende aspecten van evaluatie: feedback geven, leerlingen betrekken, krachtig rapporteren, nieuwe manieren om te communiceren met ouders, een schooleigen evaluatiebeleid uitbouwen ...Met concreet didactisch materiaal biedt dit boek je meteen de mogelijkheid om je evaluatiemethodes als leraar uit te diepen.https://www.lannoo.be/nl/breed-evalueren-0


Book
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040510 Year: 2021 Publisher: Brussel : Politeia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.


Book
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040060 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ?centrale toetsen? lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ?teaching to the test?, ?momentopnames? en ?staatspedagogiek? veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ?Beleid voeren in het onderwijs? bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie.We vertrekken van de vraag: ?Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk??. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.https://www.politeia.be/nl/publicaties/286674-vlaamse+toetsen


Book
Formatief toetsen in de les : Toetsen van het leren, om te leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789065082091 Year: 2021 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met formatief toetsen maakt u niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar vooral ook wat nog te leren is. Dit proces wordt soms ook formatief evalueren of formatief handelen genoemd. Doelgericht toetsen maakt het vaststellen van specifieke leerbehoeften, het geven van feedback en het nemen van beslissingen over het vervolg van het leerproces mogelijk. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. De auteurs introduceren in dit praktische boek een model van formatief toetsen, om dit cyclische proces zichtbaar te maken en om te kunnen gebruiken bij het ontwerpen van uw lessen. Bij de drie ingrediënten van formatief toetsen – doel, toets en gevolg – worden voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen toe te passen in de les. Ook bespreken de auteurs voorwaarden en technieken die formatief toetsen kunnen ondersteunen en is er aandacht voor het gebruik van ICT-middelen.


Book
Doorloopjes : een visuele ontwerpgids voor leraren
Authors: ---
ISBN: 9789490120405 Year: 2021 Publisher: Culemborg Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs verbeteren was nog nooit zo eenvoudig! In het boek DOORLOOPJES: EEN VISUELE ONTWERPGIDS VOOR LERAREN vatten Tom Sherrington en Oliver Caviglioli het belangrijkste onderwijsonderzoek samen in praktische, geïllustreerde vijf-stappen-plannen. Het boek is ongekend populair in het Verenigd Koninkrijk en verschijnt nu in Nederlands vertaling (vertaald door René Kneyber). https://www.uitgeverijphronese.nl/?page_id=765


Book
En nu is het oorlog : lessen voor de volgende crisis
Author:
ISBN: 9789464369144 9789464369151 Year: 2021 Publisher: Aalter Ertsberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een half jaar voor hij afscheid nam van de Wetstraat sloeg Covid-19 meedogenloos toe en kreeg Philippe De Backer de allerzwaarste opdracht uit zijn politieke loopbaan voor de kiezen. De paniek gierde door België en de rest van Europa. Hij moest ons land zo snel mogelijk aan genoeg mondmaskers en coronatests helpen. Zes maanden lang voerde De Backer oorlog tegen het coronavirus. Dit boek geeft een unieke inkijk in de war room, waar het er vaak helemaal anders aan toeging dan de buitenwereld dacht. Verwacht geen afrekeningen. De Backer blikt open en eerlijk terug op de rollercoaster waar hij in zat, maar kijkt ook vooruit. Hoe kunnen we ons land beter wapenen tegen volgende crisissen?https://ertsberg.be/boek/en-nu-is-het-oorlog/


Book
Grip op leren in het vo : formatief handelen in jouw lespraktijk
Author:
ISBN: 9789024441020 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Boom test uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke leraar in het voortgezet onderwijs wil graag dat zijn leerlingen écht leren. Het mooiste wat je als leraar kunt bereiken, is dat leerlingen naast liefde voor jouw vak ook liefde voor leren in het algemeen ontwikkelen. Toch is de praktijk vaak weerbarstig.Leerlingen zijn nogal eens berekenend en gaan vaak voor een zes met minimale inspanning. En na de toets lijkt het wel een sport om het geleerde zo snel mogelijk weer te vergeten. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Dit boek laat je zien hoe het met behulp van een aantal eenvoudige formatieve technieken wel degelijk mogelijk is leerlingen écht aan het leren te krijgen.Zeventien redenen om formatief te handelenFormatief handelen: veel mensen in onderwijsland hebben het erover. Toch weet lang niet iedereen wat het is en waarom het opeens zo?n grote hype is. Dit boek begint daarom met 17 redenen waarom formatief handelen weleens een van de grootste onderwijsinnovaties zou kunnen zijn.Geschreven voor en door de leraar, voorbeelden uit de praktijkDe meeste boeken over dit onderwerp zijn geschreven door theoretici, wetenschappers en onderwijsspecialisten. Dit boek is anders: het is geschreven door een leraar, voor leraren. Geen theoretisch hoogdravend gedoe dus, maar échte voorbeelden, stevig geworteld in de praktijk van meer dan twintig jaar lesgeven.https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-9849_Grip-op-leren-in-het-vo


Book
Challenges in Language Testing Around the World
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789813342323 9789813342330 9789813342347 9789813342316 Year: 2021 Publisher: Singapore Springer Singapore :Imprint: Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Challenges in Language Testing Around the World : Insights for language test users
Authors: --- ---
ISBN: 9789813342323 9789813342330 9789813342347 9789813342316 Year: 2021 Publisher: Singapore Springer Singapore, Imprint: Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book combines insights from language assessment literacy and critical language testing through critical analyses and research about challenges in language assessment around the world. It investigates problematic practices in language testing which are relevant to language test users such as language program directors, testing centers, and language teachers, as well as teachers-in-training in Graduate Diploma and Master of Arts in Applied Linguistics programs. These issues involve aspects of language testing such as test development, test administration, scoring, and interpretation/use of test results. Chapters in this volume discuss insights about language testing policy, testing world languages, developing program-level language tests and tests of specific language skills, and language assessment literacy. In addition, this book identifies two needs in language testing for further examination: the need for collaboration between language test developers, language test users, and language users, and the need to base language tests on real-world language use.

Listing 1 - 10 of 66 << page
of 7
>>
Sort by